måndag 28 mars 2011

Telefon och hemresa.

När vi åker hem är en fråga som vi får i stort sätt varje dag just nu. Både från folk här på ön och av er där hemma.

Vi saknar så många där hemma och jag har haft längtkramp av efter er några dagar nu... Känns mest i magen. Liksom, ÅH vad jag saknar dem, i magen känsla.

Skulle så gärna vilja krama om er allihop med en eller rätt många bamsekramar. Men, men... Vi får höras på telefon istället så länge.

Ni vet väl att ni inte behöver ha Skype för att prata med oss? Det går bra att ringa till mig, Jenny, på tel. 031-799 52 92 och Pierre når ni på 031-360 88 40.

Precis som om vi vore hemma. Ni kan ringa från er mobil eller hemtelefon till exakt samma taxa för er som inom Sverige! Och har jag inte på datorn (Skype) som detta nummer går till vidarekopplas det till min mobil här i Thailand. Och då betalar jag i
nte så mycket för det heller. Så ring gärna! Men tänk på att tiden är annorlunda. Nu med svensk sommartid är vi dock en timma närmre varandra:-) När klockan är 9 på morgonen hos er är klockan 14 på eftermiddagen här. 5 timmars skillnad.

Ringer ni svenska förmiddagar och fram till att klockan 17 svensk tid är det inga problem.

Ni betalar alltså inget extra för att ringa hit. Så det är bara att ringa!

Vi har båda daglig kontakt med Sverige. Just nu sitter jag och skriver på Relax Bay Resort. En kaffe. Havet är grått, himlen är grå och det blåser storm. Men det är varmt och skönt. Har just varit och coachat en tjej som var glad att få en plan för att komma igång med sin träning Nu är det dags att jobba med lite planering inför nästa säsong här.

Vi har hyrt ut vår lägenhet i Göteborg tom den 27 maj. Hembiljett är bokad den 26 maj. Vi bor i huset där vi bor nu fram tills sista april. Sedan har vi fått erbjudande om att på Slow Down gratis och ta hand om Rocky. Träffade honom imorse. Han blir SÅ glad då vi kommer. Så det blir nog så. Men jag kanske har åkt hem då. Vet ju inte än.

Ska ha ett möte med Poolia nästa vecka, efter det tar jag beslut om jag åker hem tidigare eller inte. Telefoncoachning flyter på bra så jag kanske kan vara kvar här med min härliga man hela tiden ut:-) Det är alltså lite jobbfrågor som stundar och som kommer att avgöra om jag åker hem tidigare eller inte.

Här har jag just nu fem personer jag coachar inom Life coaching och "Komma igång och börja träna". Pierre jobbar på med Sponsorhuset.se och Zappa Event. Ska snart lansera en helt ny hemsida och de har just fått in ett nytt eventuppdrag för Omega 3. Så det rullar på.

Förmiddag jobbar jag med Lanta Wellness. Eftermiddag jobbar jag med telefoncoachning och Jenny Coach.


Igår vårstädade jag min hemsida www.jennycoach.se. Håller också på och gör en helt ny hemsida för Jenny Coach där jag kommer att erbjuda telefoncoachning och där man kan betala via min hemsida. Det blir bra. Ni kan gå in på min hemsida och läsa min krönika där som skickades ut från Spira Rekrytering. Den handlar om "att jobba i Thailand". "Working with wellness".

Vi saknar er. Så har ni lust och tid är det bara att ringa oss. Eller så ringer vi er. Och när jag kommer hem bestämmer jag nästa vecka. Pierre kommer hem den 27 maj, som det ser ut nu. Och den 28 maj är vi bjudna på sommarkalas hos Charlotta och Jörgen. Det ser vi fram emot!

Kram och ha en skön dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar