söndag 2 maj 2010

Valborg

Vi firade valborg även här.Fantastiskt härligt när tentan väl var klar! Kändes som att min hjärna brann efter en veckas intensivt studerande. Pierre bjöd mig flott på en Frozen Margarita för att kyla av mig lite... Och jag kunde bara hålla med. Kändes som en tung sten som lyftes från mina axlar när jag väl tryckte på "send" och skickade in min tenta i kognitionspsykologi kl 17.30 på valborgsmässoafton.

Och det var ju tur att jag gjorde det. För sedan började det regna och helt plötsligt blev det strömavbrott någon timma Hade jag inte hunnit skicka in min tenta innan då hade den blivit för sent inlämnad. Jag är faktiskt inte alls säker på om jag klarade den, men nu är den i alla fall gjord och jag gjorde så gott jag kunde. Beskedet får jag om några veckor. Min tidigare tenta får jag besked om på måndag tror jag.


Pierre spelade tennis på eftermiddagen med Svante och några fler killar idag på Southern Lanta som ligger på samma strand som här och där de har bra tennisbanor. Det var absolut inte sista gången. Det visade sig att de var super jämna och då gillar Pierre verkligen att spela tennis. Annars blir det liksom ingen träning... Och det är ju sant.

Under tiden hade Erik och småkillarna samlat ved och ordnat en valborgsmässoeld på stranden. Vi sjöng glada i hågen in våren runt elden, skålade och åt gott på Slow Down. Man slapp täckjackan här... Elden värmde oss i den 32 gradiga vårkvällen på Klong Dao beach. Så vi höll oss rätt långt bort.

Efter skål vid elden blev det långbord med middag. Vi var ett gäng på ca 15 personer. Här är jag med Erik och Agneta. Supertrevligt och gott med thaimats buffé.

-Det är faktiskt helt sant, sa Pierre, jag tröttnar verkligen inte på thaimat. Han fortsatte. - Tycker bara att det är så fruktansvärt gott varje gång! Och det är sant. Det gör han verkligen. Och det var gott. Men jag kan någonstans känna att jag behöver bryta av med lite annan mat då och då, men Pierre tröttnar INTE på thaimat, inte ens på valborg.

Efter middagen kollade vi på "Solsidan" med Svante, Camilla, Agneta, Linus, Simon och Maja "hemma i vårt hus". Ja, det känns ju lite så nu Heidi och Håkan... Men vi vet ju att det är ert hus:-) I alla fall, vi fick alla tio avsnitten från Henrik och Petra innan dem åkte hem. Så nu avnjöt vi dem i soffan. Hundarna, Rocky och Russin, var också med. UNDERBAR humor! Se serien Solsidan med Felix Herngren ifall ni inte har gjort det. Kan verkligen rekommenderas. Så många härliga skratt! Trevlig valborg på er där hemma. Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar