söndag 2 maj 2010

Volleyboll turnering & 43 års kalas

Idag har vi spelat volleyboll turnering från kl 9 till lunch. Vi var tre i varje lag, 5 lag totalt och mitt lag vann! Kan bero på att jag hade ett volleybollproffs med i mitt lag. Han heter Mats och spelade på hög nivå då han var yngre.






Men man märker att alla har spelat ganska mycket här nere nu. Otroligt duktiga allihop och det blir riktigt bra spel nu. Man får verkligen kämpa om poängen.








Det är så fridfullt och härligt att bara njuta av sällskap, spel och glada människor. Barnen satt och teckande.











Det flyttade in en ny familj här igår. Kalle och Malin med två småtjejer. De är från Bromma i Stockholm och har varit ute på resande fot sedan september. Nu har de landat här tom den 10 maj. Det har visat sig att vi har en heldel gemensamt. Bl a. är det Kalles mamma som var med och startade Min Stora Dag, där vi är volontärer. Hans mamma och Claire grundade det tillsammans. Världen är minst sagt liten...

Kvällen firade vi att Erik fyller 43 år. Han bjöd på drink i baren på Slow Down.

Sedan ordnade Pierre att han fick gå Thaiboxningsmatch i sina nya thaiboxningsshorts som han just fått. Motståndare var Simon. Camilla och Svantes son, som har tränat thaiboxning här hela året. Han har ju tom. boxats på "riktigt" här på thaiboxningmatch på Lanta och Erik hade aldrig provat i hela sitt liv.

Till allas förtjusning blev det ändå en mycket spännande match på stranden i solnedgången där Simon visade hur man gjorde, lite för mycket kan jag tycka. Men jag är nog lite blödig och tyckte att man borde bryta lite oftare... Men, men. Erik hade kul men fick andnöd och glömde bort att andas. Många thailändarna på stranden stannade och kollade nyfiket. Sedan skulle givetvis alla barnen boxas... Vi andra åt middag.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar