söndag 18 april 2010

Volleyboll turnering

Vi spelar en hel del volleyboll här, som ni säkert redan har förstått. Särskilt nu igen sedan vi flyttade till Slow Down. Sanden är så mjuk mellan tårna och planen just nedanför oss är helt perfekt! Det känns ljuvligt att avsluta med ett dopp i havet eller i poolen. Vi börjar kl 9.30 och spelar några timmar. Planen ligger i skugga hela förmiddagarna så det känns helt ok, även om det är väldigt varmt. (tyvärr har jag inga bilder från detta, återkommer)

Och vi spelar nästan varje dag. Vi är jag, Pierre, Mia, Erik, Svante, Camilla, Lisa, Ken, Maria, Erik mfl. Agneta är med ibland också samt lite andra personer som råkar ha vägarna förbi. Olika personer varje dag. Svante och Camillas son Emil brukar också vara med då han inte är i skolan.

De senaste två söndagarna har vi kört volleyboll turnering. Start kl 9.30. Men den senaste veckan har blivit lite si sådär med volleyboll då havet har sköljt bort delar av planen då det nu börjar bli mycket högre vattennivåer vid stranden. Det har tyvärr gjort att vi inte har kunnat spela just på denna planen alls de senaste dagarna. Vågorna börjar också bli högre och det är rätt öde på stranden nu. Oväder med åska kommer allt oftare. De flesta turisterna har lämnat ön och charterbolagen flyger inte längre. Ja, just nu flyger de inte alls såklart pg a Islands vulkanutbrott. Så allt är betydligt lugnare här nu. Men vi tycker bara att det känns fridfullt.

I alla fall så har vi kört två turneringar. En förra söndagen på Slow Down och en idag på Sunflower (planen funkade inte att spela på här då). Sunflower ligger på Long Beach som är den stranden nedanför oss på ön, där vi bodde förut. Där har dem anlagt en perfekt plan med jättefin sand innanför stranden. Det blev lite som en gryta där idag då vi spelade och jag kände att jag nästan fick solsting, fanns ingen skugga och dåligt med vind. Vi var 12 personer som spelade idag och mitt lag vann denna gången. Kul!

Tillsammans gjorde jag och Pierre slut på 6 liter vatten och 4 fruktdrinkar under 4 timmars spel. Men det behövdes. Även om man har minimalt med kläder på sig bara svetten rinner för fullt. Allas barn var med på plats. De som inte spelade volleyboll kollade på film, spelade dataspel, läste Kalle Anka, lekte detektiver och en massa annat för att underhålla sig under de timmar turneringen pågick.

Sedan gick jag hem och la mig tillsammans med Russin i AC rummet och somnade. Senare på kvällen blev det en fantastisk solnedgång här vid Slow Down, papayasallad med kyckling till middag. Jag kom just hem efter ett glas vin hos våra trevliga grannar i huset bredvid. De hade köpt en massa roliga exotiska frukter som vi just har avnjutit.

Pierre är på herrmiddag ikväll. Ett gäng killar som ska gå till The Frog (lite roligt att det finns en Grodan här också, precis som i Sthlm). Det är en svensk kock och gourmetmat. Supergott,. var där en dag för inte så länge sedan. Idag hade de halva priset på all mat och dryck. Så killarna passade på att gå dit och lyxa till sig lite. Sedan blir det nog lite biljard, någon fotbollsmatch på TV och lite dart kanske. Ja ni vet, sånt där som killar gör.

Jag och Russin är hemma och har det lugnt och skönt.

Hm, just när jag skrivit dessa rader kom våra grannar inrusade helt chockade och ville ha hjälp. Deras dotter hade fått en panikattack över ett tragiskt och chockande samtal hemifrån. Det visade sig att deras kära hund hemma hade blivit attackerad och sliten i stycken av en kamphund. Hans liv gick inte att rädda och de hade hastigt fått avliva hunden. Hela familjen är nu chockade och sprang storgråtande in till mig och bad om hjälp. Dottern i familjen hade fått ett allvarligt ångestanfall och chock över beskedet. Nu mår hon bättre. Agneta, Mia och jag var där och tröstade. Jag kunde inte göra mer än att trösta, men en famn att få gråta ut i hjälpte i alla fall lite. Nu har de lugnat sig och försöker smälta det ofattbara dramat. Oj, vad det händer grejer här på Slow Down. Nu håller vi alla tummarna på att allt lugnar ner sig. Kram på alla som läser! Var rädda om varandra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar