tisdag 22 juni 2010

Landat i trygga Sverige

Från Singapore till Munich och vidare till Göteborg. Träffade en supertrevlig tjej på planet över från Singapore. Och jag lyckades sova nästan hela natten, så resan gick fort och jag landade i tid. Fick min egen monitor i sätet. En sån där man kan välja att lyssna på vilken musik man vill, se på vilken film man vill eller kolla senaste nyheterna och sporten på.


Flög in kl 11 över ett vackert sommar Sverige med sjöar och strålande sol.

Möttes av en härlig välkomstkommité med Axel i spetsen, som sprang emot mig och hoppade upp i min famn och kramade och kramade och kramade mig hårt! Och så Arvid, mamma och pappa. Vad mysigt att träffa sin kära familj. De är fantastiska allihop och jag älskar dem massor.

Och kärleken genomsyrade hela min kropp och alla mina sinnen genom att få goa kramar, att höra att man har varit efterlängtad, att få berätta om sin resa och de lyssnar med stora öron, att få njuta av att höra deras historier om livets nu och att få baconlindad köttfärslimpa med färskpotatis, lingon och mammas egen insaltade gurka (som jag beställt och som jag längtat efter att äta). Wow, vilken lycka att få ha så många att älska och att vara älskad. Livet är fantastiskt. Det känns såååå mysigt att komma hem.

Med glädje och energi tittar jag nu på nya utmaningar framöver. Vilken ska man välja? Alla är lika härliga. Istället för att starta mitt eget företag här hemma i Sverige har jag fått andra erbjudanden som jag känner passar mig ännu bättre. Jag bockar och bugar för förtroendet som jag har fått för ett samarbete med Gothia Akademin Tack Henrik!

Jag har fått fria händer att driva och utveckla www.personligcoach.se Det ska bli ett nöje att sätta mig in i detta och träffa nya coachingkollegor för ett gott samarbete framöver.

Och har även fått möjligheter att komma tillbaka till Koh Lanta och driva eget med en stor möjlighet till välmående då jag har träffat många som gärna vill samarbeta. Bl a. www.relaxbay.com. Så det funderar vi på nu.


Men det är mycket som behöver falla på plats innan det är beslutat om att vi kan åka tillbaka till Thailand inför nästa säsong. Men att vi gärna vill det om allt funkar, det vet vi. Och då hoppas vi att så många som möjligt kan komma och hälsa på ett tag. För det är just er vi saknar, alla vänner som kanske läser det här... Kram på er. Hoppas att vi syns snart!

Men nu ser vi först av allt fram emot att Pierre landar den 1 juli. Han stannar kvar tills då vi får vår lägenhet och fortsätter att njuta av värmen och livet i Thailand några dagar till.

Jag fick som sagt åka hem lite tidigare då jag var tvungen att fixa lite praktiska saker innan Sverige "stänger" som det brukar göra efter midsommar... Och jag ser fram emot midsommar som jag ska fira i Mollösund. Det ska bli kul att träffa alla vänner och att fortsätta vårt liv här hemma i Sverige. Och så kan jag stolt berätta att jag klarade min sista tenta. Så nu är skolan avklarad för denna gången. Det känns otroligt skönt.

Skål för livets alla möjligheter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar