tisdag 25 maj 2010

Mr Pierre 50 year!

För några veckor sedan var vi ju och åt middag på Layana. Idag fick jag lite bilder av Erik, så jag tänkte att jag kunde visa och berätta lite mer om just den här kvällen... Layana är ett av de finare ställena på Koh Lanta som jag berättat om tidigare en gång, och där de har Barbecue on the beach. Man åker golfbil från entrén ner till restaurangen vid stranden. Vi var där för att Erik hade fyllt år och då sa vi att vi skulle gå på Layana samma helg egentligen. Nu blev det inte så utan det dröjde några helger... I alla fall.

Svante visste inte att det var just av den anledningen vi skulle äta på Layana. Han ville bara skoja med Pierre lite.

Han hade varit på Layana dagen innan och sagt att det var så att en i sällskapet fyllde år. Och så väl var det ju helt rätt, utan att han egentligen visste om det. -Jo, det är så att det är en Mr Pierre som fyller 50 år, hade Svante sagt helt allvarlig och bad personalen att fixa en överraskningstårta för födelsedagsbarnet.

En i personalen frågade mig då jag stod och beställde barbecue, man pekar på vad man vill ha. Himlans flott! -One of you had his bearthday Ja, det är han där sa jag och pekade på Erik. Lite undrande om hur de kunde veta det.





Efter middagen kom personalen ut med tårta, levande ljus och finsång. De gick fram och ställde en tårta framför Erik. Han såg förvånad ut när han tittade ner på den. Happy Birthday Mr. Pierre 50 Year! Både vi och personalen såg lite förvånade ut. -You don´t look like 50 year! sa servitriserna till Erik.

Svante bara log. -Det är kul att skoja till det lite, sa han som den glada Göteborgare han är. Men att vi var här för att du fyllde år på riktigt Erik, det hade jag ingen aning om.

Han é la go den där Svante från Skintebo:-)
Tips är att boka båtar på hans nya sida. Boka sköna skärgårdturer i Göteborgs skärgård i sommar om ni vill. Kolla här wildavastkust.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar