lördag 22 maj 2010

Champions Leauge final mitt natten

Då är man verkligen fotbollsintresserad. När man springer över till grannen mitt i natten för att få kolla på deras TV. Vi har ingen TV, vilket vi faktiskt inte har saknat en enda gång. Förutom i natt. Mia, Erik och barnen sover medan Pierre smyger upp på deras övervåning...

Men visst, det är ju Champions Leauge final. Och det är stort. Men matchen börjar sändas först nu och då är klockan 01.45 här i Thailand. Pierre låg och sov för en minut sedan i soffan och hade ställt klockan på ringning. Det är så typiskt Pierre. Han är fantastisk. Jag är pigg och vaken. Det är väl för att det har hänt så mycket kul antar jag. Adrenalin kick tror jag visst.

Men nu är ju klockan snart 02.00 så jag tänker ändå gå och lägga mig. Hundarna sover sedan länge, jag hoppar liksom dem över matchen som ju inte är slut förrän kl 4 ungefär. Så fotbollsintresserad är jag inte. Men jag hoppas verkligen att Pierre håller sig vaken, för han vill verkligen se den här matchen. Risken finns ju att han bara somnar i en annan soffa istället, snart. Vi får se.
Vi har verkligen haft underbara dagar här på Relax Bay två kvällar i rad nu. Ett fantastiskt ställe här på ön! Och det är detta som gett mig en och annan adrenalin kick.

Imorgon, söndag, ska vi spela volleyboll turnering igen. Men planen här på Slow Down är förstörd av högvatten så vi kommer att spela på en annan plan imorgon, på Sun Flower, Long Beach.

Det blir kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar