torsdag 29 april 2010

Tenta ångest

Hela veckan har det varit fokus på tenta i Kognitions psykologi för mig. Den kurs där jag fick boken så sent men ändå tillslut (tack igen A-K!). Hm, så det har varit en hel del att läsa in kan man säga... Jag har suttit varje dag tills dess att ögonen går i kors. Igår satt jag här hela dagen, nere i restaurangen. Det är ju lugnt här nu så det var bara vågorna som brusade. Russin låg vid mina fötter under bordet mest hela dagen.


Utsikten kan jag inte klaga på... Solen skiner och det varma turkosblå vattnet glittrar. Pierre spelade golf hela dagen i Krabi igår. Inte i Phuket som jag har för mig att jag skrev.

Jag har inte varit direkt trevlig idag kanske, känner mig rätt irriterad. Skyller på tenta ångest. Imorgon ska tentan lämnas in. Punkt slut. Men jag är långt ifrån klar. Det är så fruktansvärt svårt! Engelskan är helt bedrövligt svår och jobbig. Sån där psykologi fackengelska. För att klara av detta tänker jag hela tiden... en sak i taget en mening i taget ett ord i taget. Så går det sakta, sakta, sakta, sakta framåt med små små myrsteg.
Efter en hel dags tragglande med dåliga översättningar via Google, som jag ändå får översätta om helt själv sen, är det skönt att kunna ta ett break och gå ner på stranden och njuta av en stund i solnedgången. Det är Phi-Phi Islands man ser rätt ut härifrån där vi är nu.

Så här såg det ut igår. Regnet kom senare på natten. Russin och hennes kompis som hon brukar leka med ser ni här. Russin mår bara toppen och tackar för ben och nytt halsband Heidi! Rocky sover utanför huset varje natt här nu också och följer med oss, även han, vart vi än går här på området. Det är vackert och jag njuter av miljön här nere, fortfarande. Oroligheterna i Bangkok är LÅNGT borta och drabbar inte oss här det minsta.



Pierre hade haft en bra golfdag och satt och jobbade hela kvällen sen. Idag var han en sväng och sa grattis till Maja som fyller år idag och bjöd på tårtkalas. Men jag valde att stanna hemma och fokusera på tentan. Har även coachat via Skype idag. Det funkar bara fint.

Kram på er alla där hemma och ni som läser, från oss båda två.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar