onsdag 21 april 2010

Poolparty x 2

Här hade Nils 7 år poolparty igår! Slow Down, där vi bor. Hela hans klass från Svenska skolan med föräldrar och så jag och Pierre var där. Vi blev ett gäng på ca 15 personer. Först blev det vattenlekar för barnen i poolen med vattenpistoler och sedan bjöd Mia och Erik flott på kalla öl, dricka och glass. Presentöppningoch massor av skratt och bus. Vi gav honom en film och en påse svenskt godis. Det var så olidligt varmt. Kändes som att vara i en bastu. Så jag fick tillslut gå in i AC rummet och kyla av mig.

Sedan var det dags för nästa kalas. Camilla fyllde år igår också och Svante hade ordnat med överraskningskalas för ca 20 personer i deras hus. De bor vid Long Beach och hyr en stor härlig lägenhet med fantastisk utsikt över Andaman Sea och alla vackra solnedgångar. Där stod kocken på "The Frog" och grillade revbensspjäll, thailändska korvar och grillspett. Svante hade lagat goda pajer med kassler hela dagen. Tyvärr var det några som försa dig under dagen och frågade "ska man ta med sig badkläder ikväll" så hon hade redan förstått att det skulle bli kalas. Men det gjorde ingenting. Det var verkligen supertrevligt. De flesta badade i poolen, åt gott och njöt av den fantastiska buffén Svante och mästerkocken Andreas dukade upp.

Jag åkte tuk-tuk hem med en norsk tjej som heter Åse och som har en egen tuk-tuk. En modig kvinna:-)

I morse spelade vi volleyboll igen och sedan har jag suttit och pluggat hela dagen. Min bok har ÄNTLIGEN kommit!! Idag satt jag nere vid havet. Ljuvligt, tyst med vågornas brus. Ikväll ska vi vara barnvakter för Mia och Eriks tre barn så att de kan få njuta av en kväll på tu-man-hand. Svante och Camilla kommer hit och grillar upp resterna från gårdagen och hjälper till med alla barnen. Det blir mysigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar