lördag 3 december 2011

Lite om livet på Lanta

Jag har inte skrivit så mycket i bloggen sedan vi kom då det har varit fullt upp med livet på Lanta. Det är ju tredje gången vi är på plats nu och allt känns lite som att "åka till landet". Vi har kommit in i livet här nere rätt snabbt.

Nu har vi varit här lite mer än en och en halv månad. Tiden går otroligt fort. Vi njuter av dagarna. Jag har varit fullt uppbokad med coaching av lärarna på Lilla Svenska Skolan, en man från Norge som varit här i två veckor och som vill skapa sundare levnadsvanor och hitta nya verktyg för att leva mer hälsosamt. Det har också varit folk här på ön som har velat ha karriärscoaching, livsstilscoaching, coaching som egna företagare och lite annat. Jag har även träffat folk som bor på Slow Down och i deras gym med personer som vill komma igång eller utveckla sin träning då jag är där som deras PT.
Jag och Annika har kört igån vattengympa två gånger i veckan. Och jag har även hunnit med att påbörja en kurs i Folkhälsovetenskap på distans i Sverige. Så ja, det har varit fullt upp minst sagt.

Men livet här går ändå i ett skönt tempo! Fåglar som kvittrar, solen som skiner, åska som blixtrar, varmt tropiskt regn som faller. Allt sker på något sätt med energi på den här ön. Coaching har jag oftast på stranden. Många gånger sittandes på stranden eller gående långa promenader i behagligt tempo på stranden. Eller så är jag ju vid poolen på Sai Naam eller inne på gymmet på Slow Down där jag visar olika personer hur de kan lägga upp individuella träningsprogram. Så det är ju en rätt skön miljö att vara i hela dagarna. Det har även blivit en heldel meditation och Mindfulness för både min egen del och som jag lär ut till vissa jag coachar, som har intresse för detta. Det är oerhört skönt att bara stanna upp och bara vara. Och vila. Och läsa bra böcker. Och det gör jag också. Jag planerar in vila för min växande mage och mig själv rätt ofta, så ni behöver inte vara oroliga för detta. Tänker då särskilt på min mamma som är orolig över att jag stressar... Nej, det gör jag inte. Att vara aktiv och stressa är två olika saker ju:-)

Igår var jag och en vän på SPA och fixade fötterna grundligt samt tog en ljuvlig ansiktsbehandling. Så otroligt härligt! Det ska jag unna mig lite oftare, kom jag på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar