måndag 19 december 2011

Beachvolleyboll

Vår stora passion. Vi tycker verkligen att det är såå jäkla kul med volleyboll, båda två! I söndags spelade vi volleyboll turnering på Slow Down. 2 personer på varje sida. 2-manna mixlag, helt enkelt. En man och en kvinna i varje lag. Vi var 13 lag.

Jag och Pierre spelade tillsammans. Kände att jag får passa på innan jag blir för stor och klumpig. Än så länge går det bra att spela, vilket jag är oerhört glad för!

Vi höll på hela dagen. En strålande dag, lite svalkande regn mitt på dagen som var över på 20 min, och sen kom solen igen. Det är lite så det är här nu. Sol och regn, i en salig blandning. Jag tycker bara att det är skönt. Det blir lite svalare här då. Lite för varmt för min smak med vindstilla dagar i gassande sol.

Många härliga människor, många skratt och många vinnarskallar. Man liksom bara hänger där hela dagen och dricker fruktshaker, vilar lite, äter lite, spelar lite, garvar lite, kollar lite... Ja, så där skön stämning där man bara är och njuter av dagen helt enkelt. Helt underbart!

Jocke och hans fru Malin vann över oss i finalen. Jocke har spelat på touren med Micke och de andra gubbarna förr i tiden. Tja, fullbordsproffs. Att vinna mot honom är helt enkelt omöjligt, han leker med oss:-) Men en 2:a plats var vi grymt nöjda med som sagt. Och vi vann en timmas paddleboarding eller kajak, med Peo. Det är väl såna här dagar som gör livet på Lanta så härligt, helt enkelt. Man bara är, det är så levande. Vi önskar att ni alla nära och kära släkt och vänner var här och kunde dela det med oss! Åh, vad det hade varit roligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar