lördag 22 oktober 2011

Vilodag

Efter intensivt jobbande i veckan var det skönt med helg. Här är kontoret i vårt vardagsrum som de satt och jobbade i igår. Familjen Myhre och vi.

Dagen har bestått av äta frukost, sova, äta lunch, sova, äta middag, sova. Ja, idag har vi haft en riktig vilodag. Pierre vid poolen och jag inomhus. Vi gick emellan sovperioderna ner och åt lunch hos Linda, en vän som just öppnat en ny restaurang som heter just, Lindas. Hade med mig pepparrot till henne då det inte finns här i Thailand. Kan varmt rekommendera ett besök eller två på hennes restaurang på Long Beach. Hon har fantastiskt god mat. Både thai och western food.

Åt middag på Slow Down ikväll och träffade Rocky (hunden) för andra gången. Första gången var ett otroligt kärt återseende, i förrgår. Han och vi blev så glada att vi inte visste riktigt vart vi skulle ta vägen. Särskilt inte Rocky. Han blev heltokig! Pierre hade köpt med sig ett koppel till honom så nu har det blivit kopplade strandpromenader, efter en del insidenter som hänt då vi inte varit här behöver han det.

Lustigt vad världen är liten, igen. Häng med nu!
Ett par vänners (Petra och Henrik Cederhed) vänner (Lena och Pär) fick rekommendationen av mig att åka till Slow Down förra året då Petra ringde mig och frågade vad jag rekommenderade. Pär och Lena gillade Slow Down så mycket så att de bestämde sig för att köpa en av taklägenheterna där som just var till salu och som de nu byggts klar precis. Deras vänner, som de köpt lägenheten tillsammans med, visar sig vara från Näset, Göteborg (där jag är uppvuxen) och vi hade tydligen massor av gemensamma vänner som vi känner. De bor precis bredvid våra vänner Paula och Magnus på Näset. Ni kanske känner dem Paula och Magnus? Katarina heter hon. Hennes familj är nu på väg hit. Hennes man heter Björn Gustavsson och de har två barn. Björns namn var väldigt bekant för mig. Kom på att vi växte upp precis bredvid varandra. Men han är lite äldre så jag tror att kanske du min kära syster känner honom? Han är uppvuxen på Vallhamnsgatan. Tror även att mina föräldrar känner hans föräldrar? Så Katarina och hennes vän Lena åt vi middag med ikväll. Ja, världen är verkligen liten.

Och Peo såklart... Som också var ett kärt återseende. Även Sao, Sun, Ae, Noi och andra som jobbar på Slow Down. Pierre stannade kvar på Slow Down ikväll med Peo och Tobias var på väg dit nu. De kollar fotboll. Ja, Sunderland spelar ju nu. Det vet väl alla, eller? Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar