lördag 29 oktober 2011

En efterlängtad bebis!

"Vårt hjärta,
ingen är mer efterlängtad än du!"


Vi är gravida:-) Magen växer och vi mår bra, alla tre. Jag är nu i vecka 12, snart v.13 och vi är såklart så fantastiskt lyckliga för att det växer ett litet barn där inne! Jag har varit oerhört trött en tid och är det fortfarande. Och så är jag hungrig, hela tiden. Men Pierre är bäst. Han är så fantastiskt omtänksam och tålmodig! Vilken man jag har!

Vi är mest inne i ett lyckorus just nu och njuter av att bara vara och veta att vårt lilla lilla barn (ca 6-7 cm nu) växer. Det känns att det händer grejer! Magen känns som en hel fabrik. Tillit och kärlek till att allt kommer att gå precis så bra som vi önskar. Det syns inte jättemycket än, men många kan nog tycka att jag har lagt på mig en del....

Självklart hade vi lite tveksamheter innan vi helt bestämde oss för att åka till Thailand i år. Men efter att ha kollat och dubbelkollat och trippelkollat med barnmorska och läkare tog vi beslutet att åka. Det är ingen fara att flyga och det finns inga direkt ökade risker för mig att vara här. Däremot kommer vi att behöva åka hem lite tidigare, mitten av mars, för att se till att försäkringarna täcker och att jag inte råkar behöva föda på planet.

Däremot finns det en massa bra med att vara här nu. Mycket D-vitamin i ljuset, otroligt mycket färsk frukt och fruktshakes som jag frossar i varje dag. Lugnet och det helt underbara liv vi faktiskt lever här är ju inte helt dumt för en bebis att växa i, eller hur?

9 kommentarer:

  1. GRATTIS från Berlin!

    SvaraRadera
  2. Vad glada vi blir för er skull. Njut nu av er sista gång på Lanta utan barn och ta hand om varandra. Ni kommer bli världens bästa föräldrar. Stor kram Fredrik,Annika och Alexander

    SvaraRadera
  3. Vilka fantastiska bilder. Havet, sandstranden, ön i bakgrunden och växten som kommer från ingenstans.
    Och så en bild på två förväntansfulla som väntar på det finaste som finns. Önskar er alla lycka och ser fram emot att följa er här på bloggen. Skall kommentara när vi går genom drivis, snöyra, vågrätt regn och alla andra härliga vädertyper.

    SvaraRadera
  4. Vi är så innerligt glada för er skull.
    Njut av allt, den bästa resan har just börjat.
    Stor kram. Fam Waller.
    Ps satt just och kollade på kort på er från
    i somras när vi var på Wallerö, så fina.
    Nell och Stella saknar sina bästa
    vuxenkompisar :) Ds.

    SvaraRadera
  5. Vi är glada som får se magen växa "live"! :)

    SvaraRadera
  6. Härligt !! Skönt att höra att ni mår bra. Ta väl hand om dig min kära syster.
    Ni är så fina !!!

    SvaraRadera
  7. Blev så glad när jag hörde om bebisen (din mamma berättade för min mamma och min mamma skvallrade till mig).

    Grattis till er båda och stor Kram!!

    SvaraRadera
  8. Hei Jenny og Pierre! FANTASTISKE nyheter, nyt av tiden som kommer. Vi fikk en gutt/pojk til i juli, Petter er stolt storebror. Kram Ola og Ola

    SvaraRadera
  9. Tack alla för era underbara hälsningar! Det värmer gott här så långt hemifrån! Ursäkta lite sent svar... Grattis till gutten Ola och Siw och hälsa Stella och Nell att vi ser fram emot att få träffa dem då vi kommer hem Erika och Mattias. Kram på er alla! Hoppas att ni mår bäst!

    SvaraRadera