måndag 2 maj 2011

Nu bor vi på Slow Down igen.

Sao var så gullig. Hon som jobbar här på Slow Down. Vi fick en Buddah av henne för ett tag sedan. Den skänker kärlek och beskydd i hemmet sa hon. Ställ den på den bästa platsen i hemmet. Så det gjorde vi.

Så nu flyttar vi med den, var vi än bor. "Where ever you lay your hat, that´s your home" sjöng Pierre då vi flyttade in här nu. Och ja, det är faktiskt så det känns. Men det känns också levande och tryggheten har vi inom oss, och med varandra.

På bilden är några av mina kunder från säsongen. Peter Frykehag och hans fru Helena körde båda två mitt paket "Kom igång och träna", och tränar nu på för fullt hemma i Stockholm. De har nu båda tydliga målsättningar och privata träningsupplägg med sig hem vilket de var superglada för. Och så kan de fortsätta att dricka vin också. Här blev det en köttbit med ett glas rödvin till. För man måste ju få njuta också i livet.

Jag och Pierre har nu flyttat in en bungalow på Slow Down, vägg i vägg med gymmet. Perfekt!
Här finns allt man behöver. Och självklart sover Rocky här med oss också. Myysigt! Just nu ligger han bredvid mig och drömmer något, han småskäller i sömnen. Kanske jagar han katter:-)

I går var jag och Pierre ute och tog en långpromenad med Rocky. Sen fick jag en privatlektion i volleyboll av Peo som bor här och som är volleybolltränare. Han körde på rätt hårt. Men det är ju så fantastiskt roligt! Sedan ett dopp i poolen och sen en god middag på Slow Down. Pierre kollade fotboll och jag tog en lugn kväll och läste en bok.

Imorse körde jag och Rocky en joggingtur på stranden vid 7-tiden. Senare går inte, då är det för varmt. Sedan blev det gymträning, för min del. Pierre är och just och spelar tennis. Han kör fortsatt några dagar i veckan. Och så simmar vi i poolen. Så det gäller att fylla på mycket med vatten och fruktdrinkar nu då man tränar i värmen. Men det är såååå härligt. Träna, jobba, softa och njuta av god mat. Vilket liv man lever här:-)

I lördags var vi på middag hos Tommy och Linda som driver Round House här på ön. De har en massa kul projekt på gång.

De bjöd igen efter en skön spontankväll hemma hos oss för ett tag sedan (på bilden). Jeppe som sitter i poolen drev Strandbaren i år. Han har jobbat utomlands i hela sitt liv i stort sätt. Har nu åkt hem till Sverige ett tag men kommer snart tillbaka till Lanta igen. Härliga diskussioner, musik quiz och nya projekt där de vågar tänka stort och nytt. Nya husprojekt och en massa nya möjligheter för många här på ön just nu. Ett hett diskussionsämen är också "Hur ska det gå i valet till sommaren?" Thailand har ju nyval. Det kan gå hur som helst.

Linda och Tommy ordande i alla fall en supermysig kväll och serverade hembakt bröd, goda drinkar och en fantastiskt god hemmalagad masaman av Nok på Round House, som är en killtjej, ladyboy, katoy... Kärt barn har många namn.

Jag håller just nu på och pratar med olika folk som är intresserade av att komma hit nästa säsong och köra kurser och klasser. En klok man åkte hit just bara för att få träffa mig. Otroligt. Ända från Sverige. Han ska vidare till Singapore på onsdag. Har jobbat utomlands mycket och är väldigt kompetent inom många olika delar inom krishantering och personlig utveckling. Kanske kan vi samarbeta på något sätt på sikt. Vi får de vad det blir av allt. Men det är kul att träffa intressanta människor. Finns ju så många kul och inspirerande möten!!

Jag håller på och syr ihop olika paket och samarbeten för Lanta Wellness just nu och det är superkul verkligen! Jag stormtrivs med det. Om ni vill hjälpa mig att sprida Lanta Wellness namn för folk. Gå in och "Gilla" min nya Lanta Wellness sida på Facebook. Tack vänner!

Och vill ni hjälpa Pierre och Tobias just nu så letar de "affärsänglar". De har en otroligt stor potential för sidan och behöver ta in pengar för att anställa nya programerare. Kanske ser det inte ut som att Pierre jobbar så mycket just här.... men det är verkligen fullt upp för Pierre. Så hör av er ifall ni känner någon som är intresserad av att vara med och utveckla eller investera i www.sponsorhuset.se. Andy, AD på Sponsorhuset bor just nu i Barcelona. Ni kan följa hans och hans tjej Jennys blogg här http://dinatankar.se. Det finns många kul möjligheter där men det behövs mer resurser för att ta nya steg!

Nu ska vi gå och äta pizza. Det är bartömning och gratis pizza på en av barerna här på stranden 5 minuter bort. Mums.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar