torsdag 24 mars 2011

Flytten gick bra

Idag har vi flyttat. Det gick bra. Stormtrivs redan i huset här på Vackra Lanta efter att ha bott i det i... 8 timmar. Har hunnit packa upp, ta en powernap, laga middag, brygga kaffe och äta på vår nya altan.

Klockan är halvåtta på kvällen och nu ska vi bara ha en skön hemma kväll och landa här. Har varit och handlat mat och hämtat posten ur postfacket i Saladan idag också. Och så har vi självklart jobbat med både Lanta Wellness, Jenny Coach och Sponsorhuset.se.

Själv har jag idag coachat en kille som vill komma igång och träna och få en plan för det. Han var super peppad då vi var klara och ville börja med en gång. Så det gick ju bra.

Imorgon har jag en till vill ha coachning av mig för att komma igång. Det börjar sprida sig här nu. Att jag hjälper folk att komma igång. Och det är ju bra... Nästa vecka har jag ytterligare en tjej som vill ha hjälp med det. Och så coachar jag via Skype. Just nu har jag ca 10 personer som jag coachar. Det funkar otroligt bra.


Känner verkligen att vi kommer att trivas HÄR. Stort kök med ugn och gasspis. Härligt! Fåglarna kvittrar och det susar i palmbladen. Tyst, lugnt och skönt.

När jag kom hit förut så var grannarna ute med kameran i högsta hugg. Jo, det gick just två elefanter förbi här, sa de och skrattade och hälsade sedan glatt. Vi kommer säkert att umgås med dem här. Två familjer i vår ålder. Kul!

Regnet har öst ner idag med lite uppehåll men gråmulen himmel hela dagen. Så jag har inhandlat två regnrockar. Bra att ha då man åker moppe:-) Det lär behövas för prognosen ser ut som att det kommer att vara så här någon vecka minst nu.... Men det är varmt även om det regnar så jag tycker att det är rätt avkopplande.

Före middag blev det ett dopp i poolen och efter middagen hemma tog Pierre sig en lur i hängmattan, som vi självklart redan har hängt upp på vår nya altan:-) Viktigt.

Det är fri utsikt härifrån. Man ser havet på avstånd. Framför oss bor det Thailändare. känns kanonbra! Vi ska bo här tom sista april. Sedan åker jag kanske hem och Pierre stannar kvar en månad till. Med Rocky på Slow Down som det ser ut nu... Alt. stannar jag med Pierre. Vi får se.

Jag tar beslut om det nästa vecka. Men Pierre åker troligtvis hem precis som biljetten är bokad till, den 26 maj.

Nä, nu ska vi ta en myskväll med en videofilm. Hittade en konsert med The Eagles som inte heller var så dum... Detta blir perfekt!

2 kommentarer:

  1. Ser ut som ett jätteskönt ställe ni flyttat in på! Gott om plats, ingen hund som flyttar in den här gången?
    Jenny, synd att dina fina bilder har så låg upplösning på bloggen, går det inte att göra nåt åt det?
    KRAM, ta ett dopp i poolen åt mig snälla!

    SvaraRadera
  2. Hej Åsa! Vet inte hur man löser det. Men klickar man på bilderna så ser man att de har hög upplösning. Ja, här har vi det gott! Nej, ingen hund denna gången. Hoppas att allt är toppen med er! Stor kram Jenny

    SvaraRadera