lördag 19 februari 2011

Workshop i Lilla Svenska Skolan

Vill också bara berätta att jag fick äran att komma och ha en föreläsning och workshop i Lilla Svenska Skolan i fredags förmiddags. 8.30-12.00. Då hade de studiedag på skolan och fick förfrågan om att göra en förmiddag med alla lärarna. Så det gjorde jag. Vissa har jag träffat flera gånger tidigare.

Det blev en föreläsning om "Hur hjärnan funkar" och lite om NLP, våra sinnen, minnet, tillståndshantering, motivation och kommunikation.

Hade en föreläsning i ett av klassrummen och sedan gjorde vi olika gruppövningar tillsammans för att utveckla och skapa insikter för lärarna. De fick även prova på Mindfulness.

Det var superkul och fick goa applåder då jag skulle gå. Tyvärr tog jag inga bilder under dagen. Men... Det var 12 lärare inkl. rektorn som deltog. Om jag har tur får jag kanske komma tillbaka lite senare på säsongen och göra fler workshops. Det vore kul!


Lilla Svenska Skolan.

1 kommentar: