söndag 6 februari 2011

Överraskning - Noon Sunset View Point Restaurant

Vi har jobbat fokuserat på att få ihop allt med våra företag hela förra veckan båda två. Det är allt ifrån att besöka reviorn, få ordning på papper, telefoncoachning, Mindfulness klasser, PR, reklam, Vattengympa, samarbeten med olika människor som vill komma hit mm.

Här jobbar Pierre hemma i vårt vardagsrum. Men vi har även haft fullt upp socialt hela veckan. Idag är jag hemma och tänkte dela med mig lite av våra upplevelser. Det har hänt så mycket så jag inte vet var jag ska börja... Så jag får nog dela upp det och så får ni läsa det ni orkar, helt enkelt:-)

Lite kortfattat. Förutom jobb så var jag på tjejkväll i onsdags. 17 tjejer som var ute och åt god middag på Funky Fish. Supertrevligt!

I torsdags gick jag och Pierre på Revy som har satts upp här av bl a. Camilla som var med och startade den första svenska skolan här på ön och som arrangerar både bröllop och hälsoresor hit. Hon och fem andra har gjort en egen musikshow och satt upp här. "I am what I am." En riktig scen med proffsigt ljud och ljus och lite blandad kvalitet på framföranden, men med stort hjärta och engagemang! En kväll med middag och revy. Till bords hade vi två par som hade rest till Koh Lanta för att fira att en av dem fyllde 60 år. Också en härlig kväll.

I fredags fick jag min första lön. Riktigt roligt! Det har gått bra för att vara den första månaden, jag är nöjd. Känner att jag har ett mycket bra samarbete med Relax Bay och att saker och ting sakta börjar sätta sig. Riktigt kul!

Pierre hade denna käll fixat överraskning och tog med mig, Hasse och Agneta (Slow Down) på äventyr. En bil hämtade upp oss vid 17 tiden och åkte ner med oss till södra delen av ön. Man sitter ute bekvämt på flaket och åker...Där fanns en restaurang som öppnade i förra månaden. Noon Restaurang. Helt fantastiskt! View Point, så högt upp man kan komma med en vidunderlig utsikt med båtar, örnar och solnedgången rakt framför, nedanför oss. Fog en knallblå drink och åt sedan pepparsteak med potatis. Verkligen gott! Hon som har öppnat denna nya och trendiga restaurang är gift med en gotlänning som heter Patrik och som har haft Rest. Nunnan på Gotland.

Nu hade de gemensamt och med en arkitekt byggt denna helt ljuvliga restaurang. Gott vin också, vilket inte är helt lätt att hitta här.

Efter en god middag tog Pierre oss vidare till en mysig bar vid en mysig strand, där ingen av oss hade varit innan. Där gjorde bartendern "Happy Shake" drinks. Hm, vi var lite misstänksamma vad det kunde vara. Men tydligen var det bara att han skakade in en massa lyckliga tankar i drinkarna och då enligt honom avslutade med att göra en "lucky shake" vid hjärtat. Helt underbart!

Pierre är grym på att hitta coola ställen och ordna trevliga kvällar, helt klart! Tack min man för en fantastiskt bra ordnad kväll. Men jag är inte förvånad över att det blev lyckat, det brukar det ju bli... Men just denna kvällen var verkligen utöver det vanliga!

Tyvärr hade jag inte med mig kameran just i fredags kväll. Bilderna är ifrån igår, i lördags då vi faktiskt åkte tillbaka och åt där igen... Men det och lite mer berättar jag om i nästa inlägg för den som vill läsa lite om vad vi har gjort i helgen.

1 kommentar:

  1. Låter som ni haft en underbar vecka! Och grattis till första lönen, spendera den med gott samvete! :) KRAM

    SvaraRadera