onsdag 30 december 2009

Nothing is impossible.

Antagen - Psykologi, grundkurs 30HP, start 19/1-10. Nu är studieplanen klar inför våren. Jag kom in på exakt det jag ville läsa. Yes, fantastiskt roligt!

Är ju inne på min nya väg och omskolning för att arbeta med personlig utveckling. Det jag helst av allt vill. Egentligen samma sak som tidigare. Då med varumärken - men nu med mer mjuka värden och människans fantastiska möjligheter. Kärnan i vad jag vill ägna mig åt i framtiden som har tagit mig ett tag att komma på. Först funderade jag på om jag inte skulle öppna en blomsteraffär:-)

Men valet blev friskvård. Tack Hälsans Hus för alla lärdomar detta året! Nu känner att jag vill lära mig mer. Hur utvecklas man hälsosamt? Hur hittar man motivationen till det man väljer att använda sitt fantastiska liv till? Hur når man sina mål? Hur funkar kroppen? Hur funkar människan, enskilt och i samvaro med andra? Helt enkelt att förstå och därefter ha det så jäkla kul som möjligt i livet. Sluta klaga, kämpa - börja leva!

Min nyfikenhet har gjort att jag slukat alla självhjälpaböcker man kan tänka sig. Och en massa filosofiska likaså. Läste anatomi, fysiologi, stresshantering, massage och allt annat som ingick i min friskvårdsterapeut. Sedan blev det en efterlängtad coachutbildning som fokuserar på att lära sig verktyg för att förstå hur vår hjärna fungerar. För att förstå och utveckla sig själv och andra som vill.

Det är verkligen imponerande att mer och mer förstå hur smart kroppen är! Och eftersom mitt nya måtto är att låta mina lustkänslor leda mig på min väg in i framtiden föll valet på att fördjupa mina kunskaper inom psykologins fantastiska värld på vår resa till Thailand.

Ser mig själv i hängmattan på Koh Lanta, pluggandes mellan palmerna. Jobbigt:-)Inom psykologisk grundkurs finns två huvudinriktningar, arbets- och kognitionspsykologi. Områden som motivation, gruppsykologi, psykosocial arbetsmiljö, ledarskap, organisation, perception, emotionspsykologi och beslutsfattande. Kursen ger även inblick i grundläggande forskningsmetodik. Blekinge Tekniska Högskola.
Här ser ni min kursplan - många engelska böcker, hur nu det ska bli... http://edu.bth.se/utbildning/utb_kurstillfalle.asp?KtAnmKod=51081&KtTermin=20101&Kurskod=PS1112

Does anybody speak english here? No? Help me please!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar