fredag 31 december 2010

Gott Nytt År!

Det är underbart att blicka tillbaka på 2010. Det var ett händelserikt år på så många plan. Stefan, Tobias och jag med alla vänner ordnar överraskningsfest för Pierre då han fyllde 40 år eller (25 år 40 gånger...), Pierre överraskade oss alla, och inte minst mig, tillbaka genom att fria på festen på Skansen Kronan med hjälp av Zackarias, vi förlovar oss, åker till Thailand, njuter av en underbar sommar med nära och kära, startar upp mitt företag Jenny Coach, flyttar in på mitt nya kontor på Kungsgatan, börjar jobba med Poolia mfl, jag håller inspirationsföreläsning, Liisa & jag kör igång Tänk Själv!, Pierre & jag gifter oss och får uppleva ett helt fantastiskt vackert bröllop, jag startar upp mitt företag Lanta Wellness, åker till Thailand igen och däremellan kom Julia & Nora till världen, utbildning i Mindfulness & personlighets tester, Staffan går bort (må han vila i frid), Stefan spelar in en ny fantastisk skiva, min syster får ett roligt jobb, Arvid & Axel får en syster, Charlotta kör igång sitt nya företag Cotton & Botton och mamma & pappa tar en årlig sväng till USA och en massa massa massa mer. Herregud vad det har hänt grejer!

Man vet verkligen aldrig vad som händer. Vi hade sett fram emot nyårsfirandet med Stefan, Johanna och Zackarias. Men igår blev först Johanna magsjuk, Zackarias blev frisk och Stefan & Zackarias skulle fira nyår med mig och Pierre. Johanna var hemma. Så tråkigt!

Han med en god Frozen Margarita i solnedgången. Men vi fick tyvärr inte uppleva nyårsafton med Stefan heller då Stefan just innan middagen började känna sig illamående och fick med sorg i sinnet, för oss alla, avbryta kvällen och gå hem och vara sjuk med sin kära fru.





Zackarias hängde med mig och Pierre några timmar till och åt god middag på stranden. God middag, Live musik av Mr Gitarr, kollade fireshow på Slow Down. De hade ordnat ett fantastiskt nyårsfirande! Sååå mysigt.




Sedan åkte vi till Sand med Zackarias, där han bor. Skickade iväg en lucky ballon innan han gick hem med lyckönskningar om att vi alla ska få vara friska under hela 2011.








Vid tolvslaget stod vi återigen på Slow Down men helt utan familjen Anderssons då de alla låg hemma och sov.De hade fyllts på med andra härliga människor istället men vi saknade dem djupt. Men vi fångade nyåret med att glädjas att fira med Thomas (Sexis), Lasse , Emil, Agneta, Hasse, Mats, Mia, Heidi, Håkan, Helena och många många fler, nya vänner. Som inte alls var planerat men ändå en superlyckad kväll.

Efter dans, bugg och en skön kväll på Slow Down gick vi vidare till ett fullknökat O Zone bar. Längesedan vi var ute och riktigt partade en hel natt.... Sedan gick vi hemåt hand i hand i en kolsvart och stjärnklar och varm natt på stranden med en måne som lyste klart (låter som taget ur en bok men ja, just så var det...). Jag och Pierre, friska men berusade av kvällens tumult på alla sätt och vis, både på gott och ont. Så kan det gå.

Så vad lär man sig av livet? Vi tar ögonblick för ögonblick. Mer än så kan vi ju faktiskt inte veta. Det vi vet är här och nu, i detta ögonblick och detta och detta. Vi påminns hela tiden om att livet är här och nu. Ett ögonblick i taget.




Här är ett vackert ögonblick igår på tolvslaget då vi stod med sanden mellan tårna på stranden utanför Slow Down. Och nu står vi här på den första dagen på det nya året. 1 januari 2011. Ett vackert årtal som jag känner kommer att bringa mycket lycka och härliga stunder i livet för oss alla! Stora och många kramar från oss båda till er alla!

Gott Nytt År! önskar
Pierre & Jenny Andersson

2 kommentarer:

  1. Lustigt, vi spelade lite beachvolley med Heidi och Håkan på Noble House 2006 när Livia var bebis :) Kände igen dem på bilderna Kram Brandbergs

    SvaraRadera
  2. Otroligt roligt. De har bott mycket där. Så då är det säkert dem. Kram på er!

    SvaraRadera